Intalnirea nr.14 17.09.2007
Prezenta
Scoala a inceput, insa asta nu ne-a
descurajat sa mai facem o intalnire datorita
unei scurte vizite a lui Pit Cristian la Arad, dar
si sederii prelungite la Arad a lui Popescu
Radu. Dar cum vorba multa e saracia omului
sa incep prezentarea intalnirii:
Toti ne-am adunat iarasi in binecunoscutul
atelier Ar-rail Club. De la stanga la dreapta
Nagy Gabriel , Iancu Octavian, Paul Sbarcea,
Popescu Radu si Pit Cristian.
Paul s-a si apucat de modificat o sina mehano, pentru a scoate sina flexibila din ea
|
Fiind asistat de catre Radu
Intre timp Gabi cu Cristi invarteau 230-ul analogic, care tragea 2 thunderbox-uri
|
Activitatea feroviara din gara a
fost intensa astfel incat trenul
a trebuit sa astepte la semnal
Insa intr-un final a primit liber si a putut intra in gara
|
Din pacate datorita blitz-ului
nu se vad luminile de la
semnal, fara blitz neiesind
pozele datorita iluminarii
Semnalul de intrare este
pozitionat gresit, el aratand
tot timpul intrare in gara pe
linie abatuta, linie care nu
prea exista in gara noastra
Radu a studiat progresele
facute de Gabi la diorama.
Diorama a suferit modificari
majore, a 2a gara fiind scoasa si
inlocuita cu o portiune montana
De la atata rulare, sinele
s-au murdarit, trenurile
mergand sacadat. Astfel
domn' mecanic Gabi a scos
"instrumentul de curatat
linia de tren", adica o bucata
de lemn cu care a frecat linia
Radu, care si-a inceput cariera de
modelist cu machete de avioane,
a studiat avionul radiocomandat a
lui gabi, fiind in special interesat
de motorul acestuia...aparent
avionul s-a prabusit langa fosta
gara de pe deal, ajungand...sub ea
Gabi ma primvea intens ... poate nu ii place presa, ca si mecanicilor mai "mari" de pe Oravita - Anina
|
Si iata gara Oravita - cum
am denumit-o noi (Am
ramas in cap cu expeditia de
la Oravita-Anina). Se
observa cu usurinta poteca
de nisip care duce la turnul
de control si "Revizia de
vagoane Oravita"
Iar pentru a completa scenariul in
care gara din vale este Oravita iar
sus pe munte este gara Garliste,
am facut 2 mici modificari. Prima
a fost introducerea aburoasei
digitale seria 50.000 - varianta
germana. Locomotiva a fost foarte
atent asezata de Radu pe sina.
Iar a 2-a modificare...ei bine va
mai las putin in suspans
In tot acest timp Cristi, care
este un incepator in modelism
a cautat ceva mai pe placul lui.
Astfel s-a oprit la un semnal
mecanic (Tot are o carte
intitulata "MINISTERUL
TRANSPORTURILOR SI AL
TELECOMUNICATIILOR
DIRECTIA GENERALA A
CAILOR FERATE Instructia Nr.
4 INSTRUCTIA DE
SEMNALIZARE 1961 Editura
Transporturilor si
telecomunicatiilor", carte pe
care am studiat-o si noi pe
tren, in drum spre Oravita)
Insa a descoperit rapid ceva muuult mai interesant...
|
"MAV MOTIVE POWER ALBUM"
Si tot rasfoind a dat peste tatal automotoarelor lui preferate ,Malaxa 1000...
|
Si anume automotorul "Arpad"
Paul a continuat sa lucreze la
linii, incercand sa curete
vechile linii Piko din fosta
gara de pe deal, linii acum
pline de terasament
Va mai aduceti aminte de
cea de-a 2a modificare
adusa dioramei pentru a o
aduce mai aproape de linia
Oravita - Anina. Am introdus
pe deal o linie moarta, astfel
linia transformandu-se intr-o
mica copie a garii Garliste:
Gabi a scos suruburile care sustineau linia
|
Iar impreuna cu Radu
a montat linia moarta
Si iata si gara Garliste
Pe viitor la capatul liniei v-a
aparea un tunel, astfel gara
apropiindu-se si mai mult de
modelul original.
Si iata cum locomotiva 50.000,
tragand dupa ea cele 2 vagoane
verzi de pe linia Oravita - Anina,
venind dinspre Garliste, sta la
semnalul de intrare in gara
Oravita.
Astfel acest depou se transforma in depoul Oravita
|
Am introdus si Taigatrommel-ul
Gutzold a lui Gabi, putand controla
amandoua locomotivele in acelasi
timp datorita celor 2 LM (unul a lui
Tavi si unul a lui Gabi), conectate
la centrala digitala a lui Gabi.
Iata postul de conducere. Macazurile sunt actionate electric
|
3 trenuri in gara Oravita: 50.000
tragand trenul turistic pe Oravita -
Anina, 230.000 tragand un tren
turistic care a mers de la
Berzovia la Oravita iar acum sta,
si langa LDE-ul care face normal
cursa inspre Anina, dar care
astazi v-a merge pana la Iam
La final Radu ne-a aratat talentele
lui din domeniul arhitecturii
urbanistice, planificand asezarea
cladirilor, a gradinilor si a altor
detalii de peisagistica pe diorama.
Ce am facut eu toata intalnirea...ca
de obicei am pozat si filmat si
documentat
O ultima poza a dioramei
Dupa care am mers la gara ca sa
prinda Cristi trenul, unde am mai
facut cateva poze. In spate se
observa turnul de apa, iar pe
langa linii un "trenulist" care fuge
sa prinda trenul.
Noi am mai stat sa ii pozam trenul lui care pleaca...
|
Si automotorul lui preferat
Dupa care a plecat fiecare pe la casele lui. Speram sa ne mai intalnim cat de
curand, mai ales ca aceste intalniri sunt o metoda foarte buna de a ne calma si de
a ridica stresul de care v-om avea parte in acest an, in clasa a 12a (Tavi, Paul,
Gabi si Cristi).
Ar-rail Club
Automotorul Desiro, ruland alaturi de vagoanele CFR Marfa, la intalnirea din 19.01.2008
|
Locomotiva Taurus (Piko) la scara G, a lui mr_x4you, la intalnirea din 10.11.2007
|